Nieuws Januari 2014

Bartra verlengt contract

Woensdag mocht Marc Bartra 23 kaarsjes uitblazen op zijn verjaardagstaart en de verdediger heeft een heel mooi verjaardagscadeau gekregen: een contractverlening bij FC Barcelona tot 30 juni 2017.
De afkoopsom is vastgesteld op 25 miljoen euro. Het contract zal binnen enkele weken getekend worden door de speler en de club.

Het is het tweede seizoen van Marc bij het eerste team van Barça en speelt inmiddels regelmatig in de verdediging van Tata Martino. Een droom die uitgekomen is voor de speler die op 11-jarige leeftijd naar FC Barcelona kwam in 2002.

Dit seizoen betrad Bartra al veertien keer het voetbalveld in het Blaugrana, dat zijn er slechts twee minder dan het totaal aantal wedstrijden dat hij vorig seizoen speelde. Van die veertien duels was Marc elf keer een basisspeler, een duidelijk teken dat tata Martino veel vertrouwen heeft in de jonge Catalaan. De coach sprak in de Getafe pre-match persconferentie verheugd te zijn met de contractverlenging: “Het is heel erg goed nieuws. Bartra, Iniesta, Sergio Busquets… het zijn spelers die alles geven voor Barça. Bartra is nog heel erg jong en werkt aan zijn plaats in het team.”

Martino vervolgde met: “Hij is een speler met veel kwaliteit en is heel gedreven om successen te halen in het shirt van Barça. Hij leert heel veel van samenspelen met Piqué, Puyol en Mascherano. Het is heel erg belangrijk voor het team om Marc in de selectie te hebben. De contractverlenging is goed nieuws voor alle Barça-fans.”