Nieuws April 2012

Bijna 100 keer La Liga voor Pedro

Pedro is één stap verwijderd van honderd wedstrijden in La Liga met FC Barcelona. Met de 99 die hij tot dusverre in de Spaanse competitie achter zijn naam heeft staan, zou hij zijn 100e tegen Barça’s eeuwenoude rivaal kunnen spelen. Als de aanvaller zaterdag tegen Madrid minuten maakt, kunnen Barça-fans opscheppen dat ze de speler uit eigen jeugd honderd keer in La Liga hebben zien spelen!

Het was op 13 januari 2008 dat Pedro debuteerde voor het eerste van FC Barcelona, en wel onder Frank Rijkaard. Barça speelde tegen Murcia en won de wedstrijd met 4-0. Vanaf dat moment heeft de Spanjaard zich gestaag ontwikkeld. In zijn vier jaar bij de Catalanen scoorde de aanvaller 28 doelpunten.

Clásico’s zijn vaak veelbetekenende wedstrijden voor de nummer zeventien van Barça. De spanjaard is de enige speler in het team die tegen Madrid het net vond in drie grote competities: Liga, Cup en Champions League. Pedro was tevens de eerste speler ooit die in één jaar in alle zes de officiële competities tot scoren kwam.
Voor Pedro zou het een welverdiende beloning zijn als de aanvaller zijn 100e wedstrijd in La Liga kon vieren met een doelpunt!