Nieuws Juli 2013

Bojan op huurbasis naar Ajax

Eind deze week bereikten FC Barcelona en Ajax een akkoord over Bojan Krkić voor het seizoen 2013/14. De Catalaanse aanvaller, die aankomende augustus 23 jaar wordt, zal zich op huurbasis bij de Amsterdamse club voegen. Daar zal hij onder de vleugels van ex-Barça speler Frank de Boer terecht komen, die vorig seizoen Ajax naar het Nederlandse kampioenschap loodste en daarmee zijn ploeg een plek in de nieuwe editie van de Champions League garandeerde.

Ajax zal het derde team zijn dat Bojan op huurbasis in de gelederen heeft, nadat de Catalaan een seizoen bij AS Roma doorbracht en daarna een seizoen bij AC Milan speelde. In Rome speelde Bojan onder Luis Enrique en scoorde hij zeven doelpunten in 37 wedstrijden. Onder Massimiliano Allegri van AC Milan kreeg hij minder speeltijd.

Bojan leerde voetballen in La Masía en debuteerde in het 2007/08 seizoen in de hoofdmacht onder het toeziend oog van Frank Rijkaard. Tijdens zijn vier seizoenen met de Catalaanse club scoorde hij 26 competitiedoelpunten in 4113 minuten, een gemiddelde van een doelpunt per 158 minuten.