Nieuws Juli 2009

Bono is Barça fan

Dinsdagavond is de  'U2 360º Tour' officieel gestart in het Camp Nou in Barcelona. Onder toeziend oog van de ruim 90.000 aanwezigen liet zanger Bono in woord en gebaar blijken een fan van FC Barcelona te zijn.

Voor de show was er namelijk een persoonlijke ontmoeting tussen de Ierse band en trainer Pep Guardiola. Deze overhandigde Bono een Barça shirt met het rugnummer 1. Diezelfde avond verklaarde Bono aan het publiek er een nieuwe vriend bij te hebben, om vervolgens onder luid gejuich te laten zien dat hij het Barça shirt met trots droeg. De geangageerde zanger was ook zeer te spreken over het feit dat FC Barcelona UNICEF als sponsor op het shirt draagt.

Het concert werd bijgewoond door een aantal Barça iconen. Zo waren Gerard Piqué en Rafa Márquez namens de spelers aandachtig toeschouwer. Ook voorzitter Laporta woonde het concert bij.