Nieuws Mei 2011

Camp Nou de basis voor titels

Onder Guardiola heeft Barça in Camp Nou altijd basis gelegd voor de drie kampioenschappen. In de thuiswedstrijden werden altijd meer punten gepakt dan dat de concurrentie deed in hun thuiswedstrijden. Zo heeft Barça onder Guardiola 57 wedstrijden in Camp Nou gespeeld en wist het daarvan 48x te winnen, 6x gelijk te spelen en werd er maar 3x verloren.

Dit seizoen begon dramatisch met een thuis nederlaag tegen Hercules Alicante en daarna volgde al snel een gelijkspel tegen Mallorca. Maar na deze twee tegenslagen werd er in Camp Nou geen punt meer verspeeld tot de wedstrijd van afgelopen zondag tegen Deportivo. Doordat het kampioenschap reeds binnen was, speelde Barça met veel jeugdspelers waardoor er niet gewonnen werd.

Sinds Guardiola op de bank zit bij FC Barcelona, is de ploeg verbluffend goed op weg in het eigen Camp Nou. Dit seizoen zijn er in de thuis wedstrijden 50 punten verzameld. Weet Barça zaterdag te winnen van Malaga, dan zijn er in uitwedstrijden 46 punten verzameld. Vorig jaar wist Barça in de thuis wedstrijden zelfs 55 punten te verzamelen en in uitwedstrijden 44 punten. In het eerste seizoen van Guardiola lagen de punten aantallen wat lager, maar ook toen werden er mee punten in eigenhuis verzameld, de verdeling was toen 45 punten in Camp Nou en 42 punten in uit wedstrijden.