Nieuws Februari 2011

09-02

Camp Nou Experience: een groot succes!

Camp Nou is nog steeds hot. Nu 2011 onderweg is, heeft de club teruggekeken op het vorige jaar, waarin een duidelijke stijging in het aantal stadiontours is waar te nemen. De inkomsten via deze Camp Nou Experience zijn met bijna 30% gestegen!  De uitdaging is nu om meer lokale bezoekers aan te trekken.

De Camp Nou Experience, de overkoepelende naam voor de stadiontour, het museumbezoek en de multimediaruimte, heeft in 2010 30% meer opgebracht dan het jaar ervoor. Vooral in deze tijden van economische crisis geeft dat een voldaan gevoel. Het lijkt erop dat de uitbreiding van de faciliteiten, die gedurende 2010 plaatsvond, zijn effect heeft gehad. “De tijd en moeite die we geïnvesteerd hebben in het renoveren van deze ruimte heeft veel interesse opgewekt,” zei Jordi Penas, de directeur van het Josep Lluís Núñez Museum. De Camp Nou Experience biedt een nog betere manier om het stadion te verkennen en je één te voelen met Barça, haar spelers en haar historische prestaties. In de woorden van de staf: het is een ervaring van de vijf zintuigen die inspeelt op het emotionele aspect van het Barça-sentiment.

In 2010 bezochten 1.303.738 mensen de Camp Nou Experience, zo’n 200.000 meer dan in 2009. Dit aantal komt in de buurt van het recordaantal bezoekers, dat in 2007 geregistreerd werd met 1.397.574 bezoekers.

Het enige dat de Camp Nou Experience nu nog graag zou willen verbeteren, is het aantal lokale bezoekers, aangezien er veel mensen uit Barcelona en Catalonië zijn die de tour al een tijd niet meer bezocht hebben, of zelfs nog nooit geweest zijn. Deze mensen missen daarmee de kans om te zien hoezeer de ruimte verbeterd is en hoe nieuwe technologieën gebruikt worden om een totaal nieuwe kant van Camp Nou te laten zien, en de staf hoopt dat ook het lokale bezoek in het komende jaar toeneemt.