Nieuws April 2012

Camp Nou is er klaar voor

Josep Guardiola heeft 17 spelers van het eerste elftal en drie spelers van Barça B, Muniesa, Tello en Montoya, opgenomen in de wedstrijdselectie voor de return tegen AC Milan. Bij die 20 spelers zit helaas nog niet Ibrahim Afellay. De Nederlander is nog niet voldoende hersteld van zijn blessure. Xavi Hernández is door Guardiola wel opgenomen in de wedstrijdselectie, maar of Xavi ook daadwerkelijk op het veld verschijnt, is nog onduidelijk. De middenvelder heeft al een paar dagen last van een kuitblessure. Daarnaast ontbreken uiteraard de geblesseerden Éric Abidal, Andreu Fontàs en David Villa.

Massimiliano Allegri, coach van AC Milan, is met 23 spelers naar Barcelona gevlogen. Daar is aanvaller Pato er één van, waar hij bij de heenwedstrijd in Milaan nog door een blessure ontbrak. Van Bommel, Flamini, Thiago Silva en Cassano zijn de spelers die niet inzetbaar zijn.

De cijfers zijn in het voordeel van het team van Guardiola. Van de laatste 24 thuiswedstrijden, werden er 21 gewonnen. Dat betekent dat het resultaat bij 88% van de wedstrijden voldoende was om de halve finales te bereiken. In Europees verband werden in Camp Nou al 14 wedstrijden op rij niet verloren en scoorden de Catalanen minstens eenmaal in de laatste 16 thuiswedstrijden van de Champions League. AC Milan is nog op zoek naar de eerste Europese overwinning van dit seizoen. De Italianen speelden drie keer gelijk en verloren eenmaal.

Overigens werd van de laatste 13 thuiswedstrijden van FC Barcelona in de kwartfinales van de Champions League maar liefst 11 gewonnen en is het de best scorende ploeg met 30 doelpunten van dit seizoen in het Europese kampioenenbal.

Wanneer Barça de Italianen weet te verslaan, dan is het de vijfde keer op rij dat het team de zich weet te kwalificeren voor de halve finales van de Champions League.

Wil je niets missen van het laatste nieuws tijdens de wedstrijd? Volg de Fan Club Barcelona via Twitter.