Nieuws April 2012

Catalaans ontvangst voor Barça-fans

Barça-fans die hun opwachting maken in Stamford Bridge voor de clash tussen FC Barcelona en Chelsea zullen ontvangen worden in het Catalaans. De deuren die toegang bieden tot het stadion en die gereserveerd zijn voor FC Barcelona leden en de Supporter Clubs van Barça zijn gemarkeerd met een banner waarop 'Visitants Catalans' (Catalaanse bezoekers) staat te lezen.

Ook aankondigingen die voor, tijdens en na de wedstrijd gemaakt zullen worden via het PA systeem van het stadion zullen tevens in het Catalaans gedaan worden. Naar verwachting zullen bijna 3.000 Barça-fans zich in Stamford Bridge verzamelen om FC Barcelona in de eerste wedstrijd van het Champions League tweeluik aan te moedigen.

Overigens ontvangt FC Barcelona de fans van de tegenstander in een soortgelijke stijl voor de Champions League wedstrijd in het Camp Nou. De deuren 46, 50, 51 en 52 van het Catalaanse stadion, gereserveerd voor de bezoekende fans, groeten de supporters met banners in diens eigen taal.