Nieuws Juli 2012

Catalaanse Supercup gaat niet door

De Catalaanse Supercup tussen Barça en Espanyol die gepland stond op 31 juli is geannuleerd. Nadat de Catalaanse voetbal federatie te horen kreeg van FC Barcelona dat ze Barça B de finale wilde laten spelen, werd besloten het duel niet door te laten gaan. Door de sociale en economische risico’s die het mee zich mee brengt werd geoordeeld dat de beste optie was het opschorten van de wedstrijd. Maandag zal er nog een extra persconferentie gehouden worden voor verdere toelichting.

Barcelona heeft bewust gekozen om niet met het eerste elftal te willen deelnemen. Josep Maria Bartomeu, de vicepresident van de club gaf eerder een officieel statement: “We hebben deze keuze gemaakt met het zicht op ons drukke programma. Daarnaast zijn de spelers van de Spaanse selectie nog steeds niet beschikbaar. In ons achterhoofd zit nog de situatie van Marc Muniesa, en we willen geen risico’s nemen met blessures. We hebben er voor gekozen om het op tijd te vertellen zodat de fans niet teleurgesteld zullen zijn”. Kort hierna besloot de Catalaanse voetbal federatie het gehele duel te schrappen.