Nieuws Juli 2012

Catalan Super Cup verplaatst

In een persbericht heeft FC Barcelona bekend gemaakt een akkoord te hebben met de Catalaanse Voetbal Federatie. De wedstrijd tussen Barça en Espanyol is verplaatst van 31 juli naar 26 september.

FC Barcelona stelt in het bericht dat de club de Catalan Football Federation, het Catalaanse voetbal en sport in het algemeen in de regio altijd te hebben gesteund en te blijven steunen. Naast het accepteren van de verplaatsing naar 26 september, zegt de club toe het best mogelijke team op te stellen in die wedstrijd. FC Barcelona betreurd dat instituten als de Catalan Football Federation en de Secretary General of Sport zich willen bemoeien met de beslissingen van de coaches over welke spelers ingezet kunnen worden voor de Catalaanse Super Cup. De club vraagt om begrip omdat het niet eenvoudig is een dergelijke wedstrijd in te plannen in het volle programma van de spelers van het eerste elftal van Barça.