Nieuws Januari 2018

Celta en Barcelona eindigt gelijk

Vanavond speelde FC Barcelona in Estadio Balaidos de heenwedstrijd van de achtste finale van de Copa del Rey tegen angstgegener Celta de Vigo gelijk met 1-1. José Arnáiz en Pione Sisto waren trefzeker. De return in Camp Nou brengt de beslissing.

Zonder Messi, Luis Suárez en Iniesta en met Cillessen in het doel startte Barça de wedstrijd. De openingsfase was voor Celta, maar tot grote mogelijkheden kwam de thuisploeg niet. Na een kwartier was het aan de andere kant wel raak, Arnáiz, speler van Barça B, schoot binnen. Op het half uur kwam Celta weer langszij. Een kanonskogel van Deen Sisto was Cillessen te machtig.

De tweede helft kreeg Barça een aantal opgelegde kansen. Denis Suárez kreeg een niet te missen kans. Hij tikte een bal van een paar meter naast het doel. De lat werd wederom weer eens geraakt door Barça. Dit keer was Busquets de 'gelukkige'... Celta probeerde het ook een aantal keren, de grootste mogelijkheid was voor Emre Mor maar hij schoof de bal voor het doel langs.

Bij Barça keerde Dembélé na maanden blessureleed weer terug. Hij kon tijdens zijn rentree het verschil niet maken. De return tussen Celta en Barcelona is volgende week donderdag in Camp Nou.

Opstelling Celta:

Sergio Álvarez, Fontàs, Sergi Gómez, Jonny('82 Facundo Roncaglia), Hugo Mallo, Jozabed, Daniel Wass ('68 Brais Méndez), Lobotka, Pione Sisto('67 Emre Mor), Iago Aspas, Maxi Gómez

Opstelling FC Barcelona:

Cillessen, Pique, Digne, Nélson Semedo, Vermaelen, Sergio Busquets, Paulinho('71 Rakitic), Andre Gomes, Aleix Vidal('76 Sergi Roberto), Denis Suárez, Arnáiz('72 Dembélé)

Klik HIER voor de samenvatting van de wedstrijd.

Foto: www.fcbarcelona.com