Nieuws Oktober 2013

Celtic – Barça wist u dat….?

Dinsdagavond spelen het Schotse Celtic en FC Barcelona tegen elkaar op Celtic Park. Rond om deze wedstrijd zetten wij een aantal leuke feitjes op een rij.

- Dinsdagavond zal de vijfde keer zijn dat Barcelona een wedstrijd op Celtic Park speelt.  Tot nu toe heeft Barça twee keer gewonnen en twee keer verloren. De Catalanen wisten 11x te scoren  in deze wedstrijden terwijl ze 8 doelpunten tegen kregen.

- Drie spelers die vorig jaar in de basis stonden op het Celtic Park zullen er vanavond niet bij zijn. Dat zijn Mascherano, Alba en Messi. Ze zijn alle drie geblesseerd.

- Celtic wist van de laatste negen Europese wedstrijden op Celtic Park er zeven te winnen. Er werd vorig jaar alleen verloren van Juventus (0-3).

- In de voorronde van de Champions League, heeft de Schotse kampioen niet één doelpunt tegen gekregen op Celtic Park.

- De grote aankoop van Celtic was afgelopen zomer Steven Mouyokolo, zal dinsdagavond niet mee spelen, omdat hij al vroeg in het seizoen een achillespees heeft afgescheurd en hierdoor mist hij alle groepswedstrijden van Celtic.

- Celtic staat tweede in de Schotse Premier League. Na zeven wedstrijden heeft de ploeg 19 punten verzameld.

- Tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax, heeft geen enkele speler van Barça een gele kaart gekregen.

- De Franse scheidsrechter Stéphane Lannoy zal de wedstrijd tussen Celtic en Barça leiden. Het is voor hem de derde keer dat hij een wedstrijd van de Catalanen fluit. In het seizoen 2007/08 won Barça met 3-1 van Stuttgart en in het seizoen 2010/11 werd er onder zijn leiding met 2-0 gewonnen van Kopenhagen. Lannoy heeft nog nooit een wedstrijd van Celtic gefloten.