Nieuws April 2012

Chelsea tegenstander halve finales

Door een 2-1 overwinning op Stamford Bridge heeft Chelsea ten koste van Benfica de halve finales van de Champions League bereikt. De club uit Londen is daarin de tegenstander van FC Barcelona. Woensdag 18 april is in Londen de eerste halve finale tussen de twee ploegen en een week later volgt de return in Camp Nou op 24 april.

De andere halve finale is tussen Bayern München tegen Real Madrid. Dat betekent een generale repetitie voor de mensen van de Allianz Arena op 17 april aangezien het stadion van Bayern München de locatie is van de Champions league finale. De returnwedstrijd in het Santiago Bernabéu is op 25 april.

Voor Barça zijn The Blues geen onbekende tegenstander in de halve finales van de Champions league. “FC Barcelona heeft nog een rekening bij ons open staan”, verwijst Frank Lampard naar de eliminatie van Chelsea door de Catalanen in het seizoen 2008/09. Vele herinneren zich vast nog de historische avond begin mei 2009 waarbij Andrés Iniesta in de 93e minuut de 1-1 scoorde en daarmee een plaats in de finale in Rome veilig stelde voor de Catalanen.