Nieuws Juli 2015

Chelsea verslaat Barça na strafschoppen

Het Chelsea van José Mourinho heeft tijdens de nacht van dinsdag op woensdag de ontmoeting met FC Barcelona gewonnen, door na strafschoppen de Catalanen te verslaan. Vier goals werden gemaakt in het onderlinge treffen, en door de 2-2 eindstand moesten er dus strafschoppen genomen om een winnaar te bepalen. Barcelona moest het nog stellen zonder de Zuid-Amerikaanse sterren zoals Neymar en Messi, die nog altijd vrij hebben na de Copa America.

Eden Hazard wist de score te openen in Amerika, waar Barcelona op voorbereidingstournee is voor het nieuwe seizoen. De Belg die afgelopen jaargang werd verkozen tot speler van het seizoen bij de Engelse kreeg de bal aangespeeld van verdediger Zouma, en Hazard slalomde langs de Catalaanse defensie. Met de punt van zijn schoen wist hij de keepende Jordi Masip te verschalken, en dus was het al na tien minuten raak voor Chelsea, Barça drong hierna aan om de score weer gelijk te krijgen, en het was vooral Luis Suárez die in kansrijke positie voor het doel terechtkwam, maar Suárez liet twee kansen liggen waardoor de ruststand 1-0 was in het voordeel van de Londenaren.

Met Hazard die nog de lat trof was het even angstig voor het doel van Barça, maar acht minuten na rust kwam Luis Suárez met zijn kenmerkende onvoorspelbaarheid plots voor het doel opdook om slecht wegwerken van de Chelsea-defensie af te straffen. De gelijkmaker kwam als geroepen voor Barcelona, want Barça wist het overwicht te pakken in de wedstrijd. Sandro tekende voor de 1-2 en in een vermakelijk duel leek dit ook de eindstand te gaan worden. Echter had Barcelona daarbij buiten Gary Cahill gerekend, die de doelman wist af te troeven in de lucht en dus de 2-2 op het scorebord plaatste. Dit zorgde buiten een enorme hoofdwond voor Cahill ervoor dat er strafschoppen genomen moesten gaan worden om een winnaar aan te wijzen.

Hierin wist Iniesta raak te schieten voor de Catalanen, maar helaas kon dit niet gezegd worden van Halilovic, en het Kroatische talent bezweek onder de druk. Ook Piqué wist niet toe te slaan waardoor Chelsea, dat geen fouten maakte, de strafschoppenserie uiteindelijk met 4-2 wist te winnen. Door deze nederlaag voor Barcelona is er dit seizoen nog maar een overwinning aangetekend, al moeten de resultaten in het voorseizoen altijd met een korreltje zout genomen worden. De volgende tegenstander is Fiorentina, een wedstrijd die ook in Florence gespeeld zal worden.