Nieuws Oktober 2010

Cijfers ter inzage

In het kader van de door Sandro Rosell beloofde transparantie krijgt elke socio vanaf de 2e tot en met de 17e november de gelegenheid een uur lang een samenvatting in te zien van het boekenonderzoek (due diligence) zoals gedaan door KPMG. Dit heeft het bestuur maandag tijdens een vergadering besloten. Wel dienen geïnteresseerden eerst telefonisch een afspraak te maken alvorens het boekwerk doorgespit kan worden. Het maken van een afspraak is vanaf woensdag mogelijk. Socios wordt op deze manier de mogelijkheid geboden met eigen ogen de cijfers te zien die aan de rechtszaak tegen Joan Laporta en zijn bestuur ten grondslag liggen. Pikant detail is dat ook Joan Laporta, zijnde socio,  de kans heeft om de cijfers te bestuderen. De zo opgedane kennis kan hij op zijn beurt dan weer gebruiken in een rechtszaak die hij van plan is aan te spannen tegen Sandro Rosell en zijn bestuur.

Volgens de woordvoerder, Toni Freixa, geven de stukken informatie over de economische situatie en over het gevoerde beleid maar wordt vertrouwelijke informatie aangaande spelers- en trainerscontracten, contracten omtrent televisierechten, portretrechten etc. niet gegeven. Wat wel in te zien is zijn de declaraties die door het vorige bestuur opgevoerd zijn als onkosten (etentjes, gebruik privéjets, etc.).