Nieuws December 2022

Copa del Rey: CF Intercity

Woensdag 4 januari speelt Barça, om 21.00 uur, de 1e wedstrijd voor de Copa del Rey tegen CF Intercity uit San Juan de Alicante. Een uitwedstrijd. Regio Valencia. Thuisstadion is het Ciudad Deportiva Antonio Solana. Capaciteit: 4.000 plaatsen.

CF Intercity speelt in de Segunda División RFEF. Opgericht in 2017. Trainer: Rafa Marquez. Clubkleuren: zwart/geel. Resultaten in de Copa del Rey 2019/2020: 1 x winst, 1 x verlies (0-3 tegen Athletic de Bilbao). Het is een omnisportvereniging: er wordt ook nog gebasketbald.

San Juan de Alicante is gesitueerd in Alicante, een stad in de autonome regio Valencia. De stad ligt aan de Costa Blanca, ruim 330.000 inwoners. Lekker weertje: gemiddelde jaartemperatuur is 18,3 graden Celsius. Alicante beschikt over diverse bezienswaardigheden: musea, kastelen, kathedraal, kerken en een klooster. Uiteraard boulevards langs de kust.

Barça gaat op voor zijn 32e Copa del Rey. Het is de eerste keer dat beide ploegen de degens kruisen. In de 1e ronde versloeg CF Intercity, CA Cirbonero en in de 2e ronde versloeg het Mirandés.

CF Intercity heeft een aantal spelers met een Barça verleden: Guillem Jaime, Franck Angong, Oriol Soldevilla, Carlos Carmona, Christian Herrera, Benja, Xemi en Pol Roigé.

Normaal gesproken moet dit natuurlijk geen probleem zijn voor Barça.

Visca Barça!!