Nieuws Januari 2012

Cuenca: “Ik wil mijn verstand volgen”

Als het aan Isaac Cuenca ligt, verlengt hij zijn contract bij FC Barcelona. De 20-jarige buitenspeler mocht dit seizoen zijn debuut maken voor de Catalanen en laat tot nog toe een prima indruk achter. De club wil de aflopende verbintenis van Isaac graag openbreken en Cuenca verklaarde welwillend te staan tegenover toenadering van de club.

De jonge Catalaan beleefde in oktober zijn vuurdoop, met een invalbeurt van drie minuten tegen Viktoria Plzen in de Champions League. Een week later deed hij van begin tot eind mee in de competitiewedstrijd tegen Granada en nadien volgden nog meer kansen, als invaller en als basisspeler. In zijn derde wedstrijd maakte Cuenca direct zijn eerste doelpunt en ook tegen Levante en twee keer tegen L'Hospitalet kwam de buitenspeler tot scoren. In zestien wedstrijden kwam Cuenca zes keer tot scoren en leverde hij zeven assists, waarvan drie in het met 4-0 gewonnen wedstrijd met BATE Borisov in de Champions League.

Volgens diverse Engelse kranten zijn er meerdere clubs uit de Premier League die Cuenca volgen. “Ik wil gewoon mijn verstand volgen en bijtekenen bij FC Barcelona”, zegt Cuenca tegen COM Radio. “Bij het eerste elftal blijven zou geen koninklijke gift zijn, maar een gift van leven. 2011 was voor mij een ongelooflijk en onvergetelijk jaar.”