Nieuws Juli 2009

Cuitat Deportivo krijgt sanitaire uitbreiding

Ook al geniet de selectie van Barcelona nog van een welverdiende zomervakantie, rond het trainingscomplex ‘Ciutat Deportivo’ is het in elke werkdag een drukte van belang. Er wordt hard gewerkt om de faciliteiten binnen het complex te optimaliseren, nog voordat het startschot van de nieuwe oefencampagne 2009-2010 wordt gegeven.

Zo krijgen de kleedkamers een zogenaamde ‘pool area’, wat voor een beter herstel bij blessures zal zorgen. Camp Nou had dit al, maar binnen het trainingscomplex wordt de ruimte uitgebreid met een sauna, een ‘hydrotherapie’ bad, en een jacuzzi.

Er zal ook een Spa komen. Dit is van belang voor het betere herstelwerk na wedstrijden. Aangezien Barça het komende seizoen minimaal 60 wedstrijden gaat spelen, is het erg belangrijk dat vooral de benen voldoende en goede rust krijgen.

Eerder dit jaar werden er al een perskamer en kleedkamers voor het Barça Athletic team gerealiseerd.