Nieuws Januari 2011

David Villa vs. Deportivo

In december 2006 scoorde David Villa tegen Deportivo een uitzonderlijke goal. Vanaf zo’n 45 meter scoorde hij naar eigen zeggen zijn mooiste goal ooit.
Villa is altijd een scorer geweest en sinds hij de transfer naar Barça gemaakt heeft, heeft hij 11 goals voor Barça in de Spaanse competitie opgeschreven, inclusief die tegen Sevilla, Real Madrid en Espanyol. Maar hij heeft zelf altijd gezegd dat hij zijn beste goal ooit vier jaar geleden in Riazor scoorde toen hij nog in het shirt van Valencia speelde.

In december 2006 ging Valencia onder Quique Sánchez Flores naar La Coruña, middenin de strijd met Real Madrid om de tweede plaats achter verre koploper Barça. De wedstrijd was beslist toen Villa Coloccini voorbijging en Deportivo keeper Molina versloeg met een schot vanaf 45 meter, zijn veertiende goal dat seizoen.

Villa zal La Coruña zaterdag voor het eerst bezoeken sinds hij het blaugrana shirt aantrok, maar heeft al een geweldige staat van dienst in dat stadion. Hij heeft tien goals gescoord in dertien wedstrijden tegen Deportivo en heeft slechts twee keer van de ploeg verloren, beide keren in het seizoen 2003/04 toen hij nog bij Zaragoza speelde.
Villa’s eerste La Liga goal kwam op 14 september 2003 in La Romareda, toen Zaragoza met 3-1 van Murcia won. Hij scoorde 31 keer met Zaragoza en 107 keer voor Valencia. Tot nu toe heeft hij 11 keer gescoord in het Barça-shirt, wat zijn totaal op 149 Liga goals zet. Wie weet maakt hij er 150 van!