Nieuws Maart 2014

De 1000ste wedstrijd in Camp Nou

Vier dagen na de belangrijke overwinning op Real Madrid, speelt Barça een speciale thuis wedstrijd. Tegen het Celta van Luis Enrique speelt de Catalaanse ploeg haar 1000ste thuiswedstrijd in Camp Nou.

Door de overwinning op Real, heeft FC Barcelona de spanning weer helemaal terug gebracht in de Primera División. De ploeg van Tata Martino staat wel eens waar derde, maar met 1 punt achterstand op de leider Atletico Madrid. Hier door zijn de komende 9 wedstrijden van Barça allemaal finales en moet elke wedstrijd gewonnen worden, te beginnen met de wedstrijd tegen Celta.

Voor deze wedstrijd heeft Martino weer 18 namen geselecteerd, 17 van deze namen zijn dezelfde als voor de wedstrijd tegen Real, alleen Xavi krijgt rust. De middenvelder wordt vervangen door Tello. Door het rotatie beleid van Martino is de kans groot dat enkele spelers die tegen Real niet in de basis stonden, een grote kans maken om vanavond wel in de basis te starten.

Het duel met Celta is ook het duel met het weerzien van een oude bekende. Enrique, sinds begin dit seizoen trainer van Celta, heeft in de periode 1996 t/m 2004, 299 wedstrijden voor FC Barcelona gespeeld. Maar enkele van de huidige spelers zullen hem beter kennen als trainer van Barça Atlètic, het huidige Barça B. Met dat team promoveerde hij in 2010 de promotie naar de Segunda División A.

De wedstrijd die om 20:00 begint in Camp Nou is te zien via Sport1, dit kanaal is de gehele maand gratis te zien voor vrijwel alle digitale kijkers. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u altijd nog het live verslag volgen via ons Twitter account.