Nieuws Juli 2008

De bal gaat rollen voor Barça

Donderdagavond gaat het nieuwe seizoen echt beginnen voor coach Pep Guardiola en zijn jongens. De eerste oefenwedstrijd tegen de Schotse laagvlieger Hibernian is voor de 37 jarige Catalaan het officiële debuut als hoofdcoach van Barça. De wedstrijd begint om 20:45 en wordt gespeeld in Murrayfield. Guardiola zal de vijf nieuwe aankopen ook kunnen laten debuteren.
Guardiola heeft de selectie de afgelopen dagen af laten zien met pittige trainingen, waarmee hij meteen een signaal heeft afgegeven dat er geen flierefluiten meer bij is, wijzend op de voortdurende kritiek die er vorig seizoen was op de lichtzinnige manier van trainen onder Rijkaard en Neeskesn. Het fysieke aspect heeft de nadruk gekregen. Een aantal spelers liep dan ook al wat lichte verrekeningen op. Zo zullen Abidal, Sylvinho en Eto’o vanavond niet meedoen.
Nieuwelingen Alves, Piqué, Caceres, Keito en Hleb daarentegen staan te trappelen om voor het eerst het blaugranashirt aan te trekken.