Nieuws Januari 2012

De eerste 3 van 63 punten

Tijdens de laatste persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd tegen Real Betis ging Guardiola in op de achterstand van Barça op Real. “Er zijn nog 63 punten over om voor te spelen”, zei Guardiola. Hiermee bedoelde hij dat de competitie nog lang niet is gespeeld en dat ook Real nog genoeg misstappen kan maken. Maar hij is ook realistisch en weet dat zijn ploeg zich geen misstap meer kan veroorloven.

Na de winst van Real op Real Mallorca, moeten de spelers van Barça proberen om de drie punten in Barcelona te houden. Daarom zal Guardiola ook geen spelers rust gunnen in verband met de confrontatie met Real Madrid van aanstaande woensdag. Tijdens de persconferentie liet Guardiola blijken dat de Primera División de belangrijkste competitie is die hij wil winnen.

In het begin van het seizoen draaide Betis enkele weken goed mee in de top van het klassement, maar na een paar verlies partijen was de ploeg wat weggezakt. De laatste drie wedstrijden wisten ze weer te winnen. Zo wisten ze te winnen van Atletico Madrid en Valencia. Bij Betis heeft de trainer te maken met een fitte spelersgroep, alleen middenvelder Beñat is in Andalusië gebleven in verband met een schorsing.

Guardiola bewaard goede herinneringen aan Real Betis, want in zijn loopbaan als speler van Barça wist hij maar zes keer te scoren, maar één van de zes doelpunten maakte hij tegen de club uit Sevilla.

Vooraf aan de wedstrijd, welke zondagavond om 21:30 uur aanvangt, tonen de spelers de Wereld Beker die zij vorige maand hebben gewonnen in Japan en ook Messi zal zijn derde Gouden Bal tonen aan de toeschouwers. De wedstrijd is zondagavond te bekijken op sport1 extra, mocht u dit niet kunnen ontvangen dan kan u zoals altijd het live verslag van de Fan Club Barcelona via Twitter volgen.