Nieuws November 2009

De spanning stijgt

Voor zondag 29 november staat de eerste Clásico van dit seizoen op het programma. Naar deze twee wedstrijden wordt ieder jaar enorm toegeleefd door de spelers, technische staf en fans van FC Barcelona en Real Madrid. Traditiegetrouw begint de Spaanse media al ruim van te voren met het creëren van sfeer voor de wedstrijd. Men laat spelers en andere mensen die betrokken zijn bij de beide clubs aan het woord. Zo had bijvoorbeeld Cruijff gezegd dat FC Barcelona duizend keer beter speelt dan Real Madrid.

FC Barcelona proberen om de wedstrijd van afgelopen mei, waarin met 2-6 werd gewonen, te evenaren. Maar dit zal niet makkelijk worden. Door alle aankopen van afgelopen zomer, brengt Real namelijk een heel ander elftal binnen de lijnen.

Ook wordt deze wedstrijd gezien als de wedstrijd Messi tegen Ronaldo. Maar kunnen beide spelers ook daadwerkelijk spelen? Ronaldo heeft zijn eerste minuten na zijn blessure gemaakt in de wedstrijd tegen Zürich. Messi speelt niet tegen Inter Milaan. Ook voor de wedstrijd tegen Real Madrid is hij nog steeds onzeker evenals Ibrahimovic. Beiden hebben wel al met de groep weer mee getraind, maar Pep Guardiola zal pas vlak voor de wedstrijd een beslissing nemen of ze spelen of niet. Wel is Yaya Touré weer hersteld van de Mexicaanse griep en zit bij de selectie. Bij Real spelen in ieder geval Van Nistelrooy en Guti niet. De Nederlanders Van Der Vaart en Drenthe zitten wel bij de selectie.

Het zal in ieder geval een spannende wedstrijd worden tussen twee grootmachten in het Spaanse en Europese voetbal. Het lange wachten tot zondag 19:00 uur kan beginnen. Al is de verwachting dat er heleboel Nederlandse fans van FC Barcelona aanwezig zullen zijn op de Penyabijeenkomst in Breda. De Penyabijeenkomst wordt altijd georganiseerd rondom de wedstrijden tegen Real Madrid. Zodat de fans samen El Clásico kunnen beleven.