Nieuws Juli 2011

De vakantie is voorbij

Maandag begint het team van Pep Guardiola aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Nog niet alle spelers zullen aanwezig zijn, aangezien er enkele spelers nog actief zijn op de Copa América. Het programma voor de komende week zal voornamelijk bestaan uit trainen en de week wordt afgesloten met een oefenwedstrijd.

Maandag begint de voorbereiding voor de 18 aanwezige spelers met Medische tests in het ziekenhuis en het Medisch Centrum van Camp Nou. Deze tests geven de coaches en de medische staf inzicht in hoe de algemene conditie van de spelers is na de vakantie. ’s Avonds werkt het team de eerste training van het nieuwe seizoen af op het sport complex Ciutat Esportiva Joan Gamper. De dagen die volgen zullen allemaal in het teken staan van trainen. Vanaf dinsdag tot vrijdag hebben de spelers een ochtend training en een avond training.

Zaterdag vliegen de spelers vanuit Barcelona richting Kroatië, waar de eerste oefenwedstrijd van het seizoen geplant staat tegen Hajduk Split.