Nieuws Mei 2016

De vier prijzen naast elkaar in FCB Museum

Het FC Barcelona Museum is weer ietsje voller na dit seizoen. De vier trofeeën die FC Barcelona het afgelopen 2015/16 seizoen wist te winnen, arriveerden deze week in hun nieuwe thuis, namelijk het museum, dat zich op het Camp Nou terrein bevindt.

Na tien maanden voetbal in zes verschillende competities werden de laatste twee prijzen van de trofeeënbuit – de beker van de Spaanse landstitel en de Spaanse Copa del Rey – trots naast de twee trofeeën gezet die eerder in het seizoen al binnengesleept werden: de UEFA Super Cup en de FIFA Wereldbeker voor Clubs.

Om al dit zilverwaar een plekje te geven werd een nieuwe vitrinekast vervaardigd, volledig gewijd aan de prestaties van het 2015/16 seizoen. In de kast is ook een teamshirt te vinden, evenals de wedstrijdbal, voorzien van handtekeningen van de spelers, van de finale van de Wereldbeker voor Clubs die in Tokyo werd gespeeld.
Bezoekers aan het FCB Museum kunnen tevens op twee bijgevoegde schermen de hoogtepunten van het afgelopen succesvolle seizoen herbeleven.