Nieuws December 2009

Derby staat voor de deur

Vanavond wacht in Camp Nou een uiterst gemotiveerde tegenstander. Stadsgenoot Espanyol komt namelijk op bezoek. En laat dat nou een van de ploegen zijn waar FC Barcelona vorig seizoen thuis van heeft verloren.

Bovendien hebben de blauw-witten de punten hard nodig in hun strijd tegen degradatie. Ondanks de goede aankopen en dito voorbereiding, Espanyol won met 3-0 van Liverpool, valt de ploeg toch wat tegen. De ploeg wist tot nu toe 13 punten te behalen in evenzoveel wedstrijden. Het is daarmee terug te vinden op de 14e plaats, slechts 3 punten boven de gevarenzone.

De blaugranas gaan op zoek naar hun 6e overwinning op rij. In de competitie werd achtereenvolgens gewonnen van Real Madrid, Xerez en Deportivo la Coruna, terwijl voor de Champions League zowel van Internazionale als van Dynamo Kiev werd gewonnen. Trainer Guardiola kan beschikken over een nagenoeg compleet fitte selectie. De enige speler die ontbreekt is echter niet de minste. Messi zal de derby aan zich voorbij moeten laten gaan.

Of FC Barcelona er vandaag een succesvolle dag van gaat maken weten we even voor middernacht. Dan is immers de wedstrijd Valencia - Real Madrid ook afgelopen en kan de ranglijst weer opnieuw opgemaakt worden.