Nieuws Juli 2012

Deulofeu belangrijk voor Spanje onder 19

Vijftien dagen na de EK winst van Piqué, Xavi, Busquets, Iniesta, Cesc, Pedro, Valdés en Alba werden nog twee Blaugrana spelers Europees kampioen. Gerard Deulofeu en Àlex Grimaldo, spelers van Barça B, hebben zondag met Spanje de finale van het EK onder 19 met 1-0 weten te winnen van Griekenland. De wedstrijd in het Lilleküla stadion in Estland werd geleid door de Nederlandse scheidsrechter Danny Makkelie.

De beslissing viel pas laat in de wedstrijd. In de 79e minuut scoorde Jesé Rodríguez na een assist van Barça B speler Deulofeu de 1-0. Zoals van te voren was te verwachten was het een clash tussen twee verschillende speelstijlen. Het combinerende Spanje bleek uiteindelijke te sterk voor het stugge Griekenland.

Deulofeu was van grote waarde voor de Spanjaarden dit EK. Vooral in de halve finale tegen Frankrijk bleek de aanvaller met 2 doelpunten belangrijk te zijn. Nadat de eindstand 3-3 eindigde schoot Deulofeu ook de beslissende strafschop binnen voor de finale plek.

Spanje wist de titel te prolongeren. In 2011 stond Deulofeu ook al aan de aftrap toen de Spanjaarden wonnen tegen Tsjechië na een verlenging met 2-3. Voor Grimaldo, de jongste speler in het team van Julen Lopetegui, was het zondag zijn eerste titel.

Opstelling Spanje: Kepa Arrizabalaga, Joni, Jonás Ramalho, Derik Osede Alejandro Grimaldo, Oliver Torres, José Campaña, Suso (71’ Denis Suárez), Jesé Rodríguez (91’ Juan Bernat), Gerard Deulofeu (84’ Juanmi) en Paco Alcácer