Nieuws November 2011

Dos Santos verlengt tot 2015

Jonathan dos Santos zal nog zeker vier jaar in de blaugrana kleuren te bewonderen zijn. Donderdag maakte FC Barcelona via de officiële website bekend dat de middenvelder en de club een contractverlenging overeengekomen zijn tot het 2014/15 seizoen. In het nieuwe contract is een transferclausule van dertig miljoen euro’s opgenomen en de overeenkomst zal binnen een paar dagen ondertekend worden.

De 21-jarige Mexicaan begon zijn carrière bij Barça met het Alevín A team en heeft vanaf toen zijn weg omhooggewerkt via de jeugdteams van FC Barcelona. Uiteindelijk bereikte hij Barça B, waar hij momenteel voor speelt. Pep Guardiola heeft hem al een paar keer opgeroepen voor het eerste team. Het meest noemenswaardige van die keren was waarschijnlijk de wedstrijd van afgelopen dinsdag in de Champions League in Milaan, toen hij laat in de wedstrijd in moest vallen.

Dos Santos, die een Mexicaanse international is, maakte zijn debuut in het eerste team van Barça in de Spaanse Cup tegen Cultural Leonesa, op 28 oktober 2009.