Nieuws Juli 2008

Dundee United-Barça 1-5

Met een magistrale Messi als spelmaker heeft Barcelona ook de tweede oefenwedstrijd op Schotse bodem tot een goed einde volbracht. Na 90 minuten stond er tegen de ‘orange-army’ van Dundee United een eclatante 1-5 overwinning op het scorebord. Dit was mede te danken aan een hattrick van Messi, ingevallen in de tweede helft. Henry en Eto'o waren de andere doelpuntenmakers.
De wedstrijd bestond uit twee gezichten. Een eerste helft waarin een gelijkopgaand spel in langzaam tempo werd uitgevoerd en een tweede helft waarin Messi excelleerde. Barça had de meeste kansen, maar het vizier van Henry stond verre van scherp. Toch was hij de eerste blaugrana die doel trof. Nadat Dundee brutaal de voorsprong had genomen, mikte de Fransman binnen een minuut de gelijkmaker binnen.
Pas na rust kon Barça uitbouwen. Eerst soleerde Messi door de verdediging van de Schotten en vervolgens mocht Samuel Eto’o zijn eerste van het seizoen binnen werken. Barça kon met de 1-3 voorsprong op de snelle tegenaanvallen loeren en dat deed het met verve. Tweemaal was het ‘aanvoerder’ Messi die liet zien in deze selectie de absolute ster te zijn. Met of zonder Leo is bij Barça nu al een verschil tussen dag en nacht.

Gerelateerd nieuws