Nieuws Juli 2013

Eerste oefenduel Barça in München

Woensdagavond om 18.30 uur speelt FC Barcelona in de Allianz Arena in München de eerste wedstrijd in de voorbereiding van het seizoen 2013/14 tegen Bayern München. Dit oefenduel stond eerst gepland voor 20.30 uur, maar op dat zelfde tijdstip begint ook de halve finale op het EK voor vrouwen tussen Duitsland en Zweden. Hierdoor kan de Duitse televisie beide wedstrijden uitzenden.

De laatste keer dat beide ploegen tegenover elkaar stonden, is in de halve finale van de Champions League geweest. De Duitse Rekordmeister won het duel in de
Allianz Arena met 4-0. Barça heeft in de voorbereiding eerder tegen
Bayern München gespeeld. In 2011 won de Catalaanse ploeg met 2-0, door doelpunten van Thiago Alcántara, die sinds deze zomer voor de Duitse formatie uitkomt.

Bayern München heeft voor de oefenwedstrijd van woensdagavond al zes duels gespeeld. De ploeg van Pep Guardiola heeft alle wedstrijden al gewonnen. Bayern won het eerste duel in de voorbereiding met 13-0 van Paulaner Dream Team op
5 juli. Vier dagen later trad de Duitse Rekordmeister aan tegen Brescia Calcio, waar Guardiola tussen 2001 en 2003 vierentwintig wedstrijden speelde. Bayern was met
3-0 te sterk voor de Italiaanse club. Na een 6-0 overwinning op SG Sonnenhof Grossaspach en een 4-0 overwinning tegen Hansa Rostock, werd ook HSV met 4-0 verslagen. De laatste oefenwedstrijd van Bayern dateert van afgelopen zondag. Bayern won met 5-1 van Borussia Mönchengladbach.

De wedstrijdselectie die naar München is afgereisd is als volgt: Pinto, Oier, Montoya, Bartra, Mascherano, Adriano, Song, Sergi Roberto, Dos Santos, Messi, Tello, Alexis, Sergi Gómez, Planas, Joan Román, Dani Nieto, Quintillà, Samper, Ilie, Patric, Dongou, Espinosa en Kiko Femenía.

De wedstrijd zal live worden uitgezonden door Sport 1. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de
Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook en Hyves van de Fan Club Barcelona.