Nieuws Juli 2015

Eerste wedstrijden nieuwe seizoen bekend

FC Barcelona zit nog volop in de seizoensvoorbereiding in de Verenigde Staten, maar de start van het nieuwe seizoen komt steeds dichterbij. Voor de Spaanse voetbalcompetitie aanvangt, heeft Barça nog drie belangrijke wedstrijden op het programma staan. Op 11 augustus strijden de blaugranas tegen Sevilla om de Europese Super Cup (20.45u), en slechts drie dagen later begint het tweeluik tegen Athletic Cup om de Spaanse Super Cup (14 augustus, 22.00u), met de return in Camp Nou weer drie dagen later (17 augustus, 22.00u).

Luis Enrique en zijn mannen kunnen dan even op adem komen, met hopelijk twee blinkende bekers in de kast, waarna ze zich kunnen gaan opmaken voor de campagne waarin zij hun Spaanse landstitel gaan verdedigen.
Er wordt afgetrapt op zondag 23 augustus (18.30u) tegen Athletic Bilbao, koud zes dagen nadat de twee ploegen elkaar hebben getroffen in de return van de Spaanse Super Cup. De eerste competitiewedstrijd in het Camp Nou volgt het weekend erna, wanneer Málaga op zaterdag 29 augustus op bezoek komt (20.30u).

Tussen die twee wedstrijden zit nog een uitwedstrijd tegen Getafe, maar daarvan is de aftraptijd nog niet bekendgemaakt. Deze wedstrijd is in het schema naar voren gehaald, wegens Barça’s deelname aan de FIFA Wereldbeker voor Clubs in december dit jaar.