Nieuws Maart 2014

El Derbi Barceloní

Zaterdagmiddag om 16:00 uur wordt de titelrace voor Barça weer hervat in het Cornellà-El Prat stadion. De derby tegen Espanyol zijn altijd mooie maar ook lastige wedstrijden. Martino heeft natuurlijk een tegenvaller na de blessure van Valdés, maar ook Song heeft een blessure overgehouden aan de wedstrijd tegen Celta en hij is dan ook niet opgenomen in de selectie van 18 man. Ook Puyol, Dos Santos en Cuenca zijn nog geblesseerd. Iniesta werd woensdag nog gewisseld vanwege een blessure, maar die is er zaterdagmiddag wel gewoon bij. Afellay en Montoya, beide gewoon fit, zijn wel buiten de selectie gevallen.

De burenruzie van zaterdagmiddag zal vooral in het teken staan van de zware blessure van Valdés. Mocht Barça de drie punten mee naar huis nemen, dan worden voor 100% zeker opgedragen aan de nummer 1 uit het team. Mede hieruit halen de spelers en technische staf hun kracht en de wil om te winnen van Espanyol. Het winnen is nodig, want de beide clubs uit Madrid, waarmee Barça strijdt om het kampioenschap, spelen pas zaterdagavond.

De tegenstander van FC Barcelona is op dit moment ook lekker bezig. De laatste 4 wedstrijden werd er alleen verloren uit bij Atlético Madrid. Het team staat dan ook met 40 punten op een nette achtste plaats. Eerder dit jaar wist Barça met maar 1-0 te winnen in Camp Nou.

De wedstrijd, welke om 16:00 uur begint is Match of the Day bij Sport 1 en is voor de meeste digitale tv kijkers, gratis te zien. Mocht u toch de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u ook nog het live verslag van de fan club volgen.

Gerelateerd nieuws