Nieuws Maart 2022

Elche - Barça 1-2

Memphis Depay was gistermiddag het goudhaantje voor FC Barcelona. Na een interventie van de VAR schoot hij de toegekende strafschop onberispelijk binnen. Frenkie de Jong had er eerder in de wedstrijd voor kunnen zorgen dat het een ietwat makkelijkere middag zou worden. Echter hij miste 2 dotten van kansen. Op slag van rust was het Pedri met een onbedoelde assist op Fidel, Fidel pakte het cadeautje uit met een schuiver langs Ter Stegen.

In de rust greep coach Xavi in en bracht Ferran Torres in de ploeg voor de tegenvallende Gavi. Dit was meteen te zien. Barça drong aan en dat resulteerde in mogelijkheden. In de 60e minuut resulteerde dat in de gelijkmaker van Ferran Torres.De Spanjaard had er nog meer kunnen maken als hij zijn vizier op scherp had staan.

Memphis frommelde zich vijf minuten voor het einde half lang zijn directe opponent, maar de verdediger van Elche kreeg daarbij de bal tegen de arm aangeschoten. Omdat hij met zijn arm de beweging maakte richting de bal, greep de VAR in en besloot de arbiter om alsnog een strafschop toe te kennen. Deze strafschop schoot de Nederlander onberispelijk in het doel en schonk zo de 3 punten aan Barcelona. Voor een zelfde vergrijp (handsbal) van Jordi Alba greep de VAR niet in.Met veel moeite trokken de Catalanen de wedstrijd over de streep. De punten zijn binnen maar Xavi zal niet tevreden zijn over het vertoonde spel.

Opstelling Elche;

Badia, Barragan, Gonzalez, Roco, Mojica, Fidel '78 (Josan), Omar '85 (Kike Perez), Raul Guti '79 (Marcone), Morente '65 (Ponce), Lucas Boye '65 (Carillo), Pere Milla

Opstelling FC Barcelona;

Ter Stegen, Alves '85 (Dest), Araujo, Pique, Jordi Alba, Frenkie de Jong '68 (Nico), Pedri, Busquets, Dembele '75 (Traore), Aubameyang '75 (Depay), Gavi '46 (Ferran Torres)