Nieuws Januari 2014

Elche keert na 25 jaar terug in Camp Nou

Natuurlijk hadden de spelers van Elche graag een keer de degens gekruisd met Lionel Messi, maar het is hoe dan ook een speciale dag want de club speelt voor het eerst in 25 jaar weer een wedstrijd in Camp Nou.

Eerste keeper Manu Herrera mist het duel vanwege een blessure, en Damián Suárez en Coro zijn geschorst aan de kant van Elche. Bij Barça ontbreken Sergio Busquets (schorsing) en Dani Alves (blessure). Jonathan Dos Santos, Isaac Cuenca en Ibrahim Afellay zijn niet geselecteerd.

Elche, een club uit de provincie Alicante promoveerde vorig jaar naar het hoogste niveau van Spanje en doet het niet onaardig. De ploeg van Fran Escribá staat met zeventien punten uit even zoveel wedstrijden op een vijftiende plaats. Alberto Botía voormalig talent van FC Barcelona staat onder contract bij Elche en David Rodriquez Lombán speelde vorig seizoen nog bij Barça B en heeft nu zijn draai gevonden op het hoogste niveau.

Atlético Madrid nam zaterdag tijdelijk de koppositie over van FC Barcelona. Het team van coach Diego Simeone won op met 1-0 op bezoek bij Málaga. Barça kan weer bovenaan de lijst komen op basis van het doelsaldo.

Uiteraard doen wij verslag op Twitter van de wedstrijd die om 16.00 uur begint in Camp Nou en te zien is op Sport 1.