Nieuws Februari 2016

Enrique: ''De titel is een prioriteit.''

Luis Enrique kon opnieuw tevreden de pers te woord staan nadat Barcelona op zondagavond alweer een duel winnend wist af te sluiten. De ploeg is al meer dan dertig wedstrijden op rij ongeslagen en er lijkt maar geen einde te komen aan de imposante reeks. Sevilla was weliswaar erg gevaarlijk op bezoek bij Barça, maar slaagde er niet in om Barcelona een nederlaag toe te dienen. Door doelpunten van Piqué en Messi eindigde het schouwspel in 2-1 voor Barcelona, in een enerverende wedstrijd. Enrique was daarom ook erg tevreden. ''Ik ben erg blij met het resultaat, je weet dat de tegenstander je pijn kan doen en we hebben tegen een van de beste teams uit de competitie en Europa gespeeld. Het team van Unai Emery werkt altijd hard en heeft spelers die het verschil kunnen maken.''

''Sevilla is een van de beste ploegen die tot dusver naar het Camp Nou is gekomen.'' In eigen stadion is de ploeg van Enrique haast onverslaanbaar. Tegen Deportivo werd er gelijkgespeeld, maar verder werd iedere tegenstander opzij geschoven. Toch was er revanche nodig tegen Sevilla, dat eerder dit seizoen in eigen huis nog met 2-1 van Barcelona wist te winnen, en ook de tegenstander is in de aanstaande bekerfinale. ''Atlético Madrid staat nog relatief dichtbij op de ranglijst, en het was vanaf de eerste dag ons doel om de titel te prolongeren. Nu begeven we ons in de laatste fase van het seizoen en we hebben een onverslaanbare positie weten te bemachtigen.'' De volgende wedstrijd voor Barcelona is tijdens een midweekse speelronde, als er op donderdagavond gespeeld moet worden op bezoek bij Rayo Vallecano.