Nieuws Mei 2011

Erehaag en kampioenstrofee voor Barça

Zondagavond staat voor FC Barcelona de laatste thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. In Camp Nou zal de recente kampioen van Spanje het opnemen tegen Deportivo la Coruña. De tegenstander uit Galicië krijgt de eer als eerste tegenstander van dit seizoen een 'pasillo' (een erehaag) voor de blaugranas te vormen. Volgens de traditie in het Spaanse voetbal betreden de kampioenen namelijk het veld door een erehaag, die gevormd wordt door de opponent.

Aan het einde van de wedstrijd zullen de blaugranas de kampioenstrofee worden uitgereikt. Dit zal door de voorzitter van de RFEF (Spaanse voetbalbond), Angel Maria Villar, gebeuren. Volop feestelijkheden dus in Camp Nou, waar de wedstrijd zelf niet veel om handen zal hebben. Guardiola zal de 90 minuten aangrijpen om een experimenteel elftal aan bod te laten komen. Hij zal zijn vaste basisspelers de nodige rust gunnen met het oog op de Champions League finale over twee weken. Deportivo daarentegen heeft zich nog altijd niet veilig gespeeld in de Liga. Zij hebben daarom alle reden er volop tegen aan te gaan. Een zomeravondpotje lijkt dan ook uitgesloten.