Nieuws April 2012

Eto'o laat claim vallen

FC Barcelona heeft bekend gemaakt op de website van de club dat de Hoge Raad van Catalonië een verklaring van Samuel Eto’o heeft geaccepteerd. Daarmee laat de aanvaller zijn claim van drie miljoen euro tegen zijn oude club FC Barcelona vallen. De rechtbank van Barcelona had op 18 april 2010 al de claim van Eto’o verworpen en door de verklaring vervalt het hoger beroep.

Volgens de Kameroener had hij recht op dat bedrag na zijn transfer naar Internazionale in 2009. Die deal was destijds onderdeel van de overgang van Zlatan Ibrahimović van Inter naar Barça. De Catalaanse club betaalde 46 miljoen euro voor de Zweed, die nu onder contract staat bij AC Milan. De afkoopsom voor Eto'o werd bepaald op 20 miljoen euro. De huidige spits van het Russische Anzhi Makhachkala, de club van coach Guus Hiddink, eiste vijftien procent van dat bedrag.

“FC Barcelona wil graag hierbij Samuel Eto'o, één van de legendarische spelers van onze generatie, bedanken voor zijn bereidheid om deze zaak te beëindigen”, liet de club op de eigen website weten.