Nieuws Januari 2012

Eusebio: “Tweede seizoenshelft wordt spannend”

De coach van Barça B heeft veel vertrouwen in zijn team voor de competitiewedstrijd tegen Numancia, zaterdag om 16:00 uur, in het Mini Estadi. “Numancia is een team met sterke spelers die nooit opgeven; ze gaan het ons moeilijk maken”

De eerste wedstrijd van het nieuwe kalenderjaar is wedstrijd tussen twee teams die dicht bij elkaar staan in de Segunda División. De bezoekers staan 10e en hebben twee punten meer dan Barça B dat op de 14e plaats staat met 23 punten. Een overwinning voor het team van Eusebio Sacristán zou betekenen dat Barça B kan stijgen in de ranglijst naar de top 10. “Numancia is een heel stabiel team en dat komt doordat ze al jaren goed werken.”

De coacht van Barça B hoopt dat zijn team de vorm bij thuiswedstrijden zaterdag zal laten zien. “Het is een kwestie van geduld hebben. We moeten meer rust uitstralen en geen ergernissen hebben. Teams komen over het algemeen hier met een defensieve instelling. We moeten vertrouwen op onze manier van voetballen en goed focussen.” Eusebio vervolgt met: “Na een slechte start van het seizoen heeft het team veel meer zelfvertrouwen gekregen en ze weten wat er van hen verwacht wordt. Er is nog steeds veel verbetering mogelijk; alles is mogelijk…… De tweede helft van het seizoen wordt spannend.”

De coach heeft weer de beschikking over Gustavo Ledis, die donderdag door de medische staf van FC Barcelona hersteld is verklaard. Carles Planes heft wel nog steeds last van een spierblessure en zal de wedstrijd moeten missen. Kiko Femenía heft last van een enkelblessure, maar hij is wellicht wel inzetbaar zaterdag.

Eusebio is heel tevreden dat veel van zijn spelers ingezet zijn bij het eerste elftal van FC Barcelona. “Het is heel positief. Ze genieten ervan en zijn daardoor extra gemotiveerd. Voor ons is het geweldig, want ze nemen dat goede gevoel en die ervaring mee naar ons team. Het geeft vertrouwen dat ze ieder moment gevraagd kunnen worden voor het eerste elftal.”