Nieuws November 2013

Fàbregas traint weer mee

Cesc Fàbregas trainde maandag weer mee met het eerste elftal. De middenvelder moest de interlands van Spanje laten schieten wegens een blessure die hij op had gelopen in de competitiewedstrijd tegen Real Betis (1-4).

Op het regenachtige trainingscomplex werkte de international samen met zijn ploeggenoten een training af nadat de spelers het weekend vrij waren. Xavi en Jordi Alba werken apart van de groep een hersteltraining af. Xavi is een twijfelgeval voor het aankomende weekend als FC Barcelona het thuis opneemt tegen Granada. Jordi Alba mist de wedstrijd sowieso en bovendien is door de medische staf verklaard dat hij niet gaat spelen tegen Ajax. Het is ook niet nodig om het risico te lopen  aangezien Barça al verzekerd is van een plek bij de laatste 16 in de Champions League.

Er is nog een merkwaardig feitje boven komen drijven over Fàbregas. Hij scoort bijna 62% van zijn doelpunten in uitwedstrijden. Dit seizoen vond de Catalaan vijf keer het net, en allemaal in wedstrijden die niet in Camp Nou werden gespeeld!