Nieuws Maart 2013

Fanreis Deportivo onderweg

Vrijdag reisden 33 volwassenen en 3 kinderen met de fanclub mee naar Barcelona om in Camp Nou een competitieduel te aanschouwen en FC Barcelona aan te moedigen. Zaterdag om 20:00 uur ontvangen de Catalanen hekkensluiter Deportivo La Coruña. Tevens is op vrijdag de rondleiding in het stadion gehouden. In een zonovergoten Camp Nou hadden de Barça-fans het duidelijk naar hun zin (foto).

Vlak voor Oud & Nieuw werd de eerste coach van Depor van het huidige seizoen, José Luis Oltra, ontslagen vanwege de matige resultaten. Oltra leidde het team vorig seizoen, na de degradatie uit de Primera División, nog succesvol met de titel terug naar de hoogste Spaanse divisie. In La Liga wist Oltra echter niet de resultaten te halen van een seizoen eerder in de Segunda División. Zijn opvolger, Domingos Paciência, vertrok echter al binnen zes weken na een 3-0 nederlaag tegen Granada. Het team uit Galicië staat sinds 11 februari jl. onder leiding van Fernando Vázquez die daarmee dus al de derde coach is van de spelers van Depor van het seizoen.

Voor deze wedstrijd is er gelegenheid om Barça B in actie te zien in het naast Camp Nou gelegen Mini Estadi. Zaterdag om 18:00 uur ontvangt het team van Eusebio Sacristán namelijk thuis Córdoba CF. Barça B staat op de 6e plaats en de ploegen worden door slechts twee punten van elkaar gescheiden waardoor het een spannende wedstrijd belooft te worden.