Nieuws November 2011

FC Barcelona Alusport- Eindhoven 4-0

Het was al weer wat jaren geleden dat FC Barcelona het op moest nemen tegen een Nederlandse tegenstander. Vrijdag avond was het zover. Niet het voetbal elftal van de Blaugranas, maar het futsal team nam het op tegen het Eindhovense CFE Ciba/VDL. Beide teams behaalde de laatste 16 van Europa en strijden het gehele weekend in een poule van 4, wie naar de halve finales gaat. Barcelona won het eerste duel ruim met 6-0 tegen FK Era-Pack Chrudim. Eindhoven verloor de eerste wedstrijd met 5-3 hoewel ze wel de beter ploeg waren.

Het duel begon met kansen voor beide teams. Eindhoven begon fel en deed niet onder voor FC Barcelona. De bezoekers kregen zelfs een aantal goede kansen op de openingtreffer. Maar ook de Blaugranas kregen goede mogelijkheden. Het duurde uiteindelijk tot de 12e minuut voor de eerste goal viel. Gabriel gleed een voorzet behendig voorbij doelman Grimmelius. Barça kreeg steeds meer overwicht en zette meer druk op Eindhoven. Assis mocht net voor rust dan ook de 2-0 maken. Zijn harde schot was onthoudbaar. Barça en Eindhoven gingen met die stand aan de thee. De tweede helft gaf, op een enkele uitbraak na, geen problemen voor Barcelona. De Blaugranas zette vroeg druk waardoor Eindhoven niet echt tot aanvallen kwam. Toen Torras de 3-0 maakte was het dan ook afgelopen. Zijn harde schot schoot wat ongelukkig door de handen van doelman Grimmelius die voor de rest een uitstekende partij keepte met goede reddingen. De 4-0 werd na een mooie aanval afgemaakt door Lin. Hierbij stond meteen de eindstand op het scorebord.

Barcelona maakt een goede kans om zich te plaatsen voor de halve finale. Alleen de eerste uit de poule schaart zich bij de laatste 4 van Europa. Hier hebben de Blaugranas nog minstens een gelijkspel voor nodig. Eindhoven lijkt uitgespeeld maar kan terug kijken op een onvergetelijke ervaring.