Nieuws November 2010

FC Barcelona - Villarreal 3-1

Eindelijk heeft FC Barcelona weer eens thuis gewonnen van Villarreal. De laatste drie seizoenen wilde dit steeds maar niet lukken maar vanavond kwam de ploeg van Guardiola tot een overtuigende en dik verdiende overwinning.

Barcelona begon wat minder stormachtig aan de wedstrijd als de laatste thuisbeurt tegen Sevilla. Wel was meteen duidelijk dat er aanvallende intenties waren en dat Villarreal koste wat kost verslagen diende te worden. Vooral Villa had er zin in en het was dan ook geen verrassing dat juist hij Barcelona op een 1-0 voorsprong zette. De kleine doelpuntenmaker kwam in de 16 vrij voor doelman Lopez en schoof het leer overtuigend langs hem. Nog in de eerste helft kwam Barcelona op een 2-0 voorsprong via Pedro maar de assistent scheidsrechter vlagde volledig onterecht voor buitenspel van Messi. Uitgerekend in de tegenaanval hierop scoorde Villarreal de 1-1. Een knappe individuele actie van Nilmar door het centrum werd door de aanvaller knap afgerond.

Na rust gebeurde er eigenlijk een eerste kwartier vrij weinig. Totdat FC Barcelona uit misschien wel de mooiste goal van het seizoen tot nu toe op 2-1 kwam. Een dubbele(!) 1-2 in de 16 tussen Pedro en Messi werd door laatstgenoemde met een stiftje met rechts prachtig afgerond. Hiermee leek de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Villarreal weigerde om van speelstijl te veranderen en bleef op de counter loeren. Eenmaal werd het hiermee nog gevaarlijk maar Maxwell trok op de rand van de 16 aan de noodrem en kwam er met geel nog genadig vanaf.

Een kwartier voor tijd was het helemaal over. Pedro waagde een schot op doel maar de bal werd gesmoord. Echter, wel pardoes voor de voeten van Messi die op rand van buitenspel met een fraaie voetbeweging de bal langs de kansloze doelman tikte. Uiteraard was de wedstrijd hiermee al helemaal gespeeld en haalde Barcelona eindelijk weer eens een overwinning op Villarreal.

FCB : Valdes, Alves, Abidal, Puyol, Maxwell, Busquets, Xavi, Iniesta, Villa, Pedro, Messi.