Nieuws Januari 2011

Gala Ballon d’Or live via fifa.com

Op maandag 10 januari wordt dan eindelijk bekend wie de FIFA Ballon d’Or mee naar huis neemt: Xavi, Iniesta of opnieuw Messi. Ook al wordt het hoe dan ook een Barça-feestje, velen kunnen niet wachten om te zien wie als winnaar uit de bus rolt na deze zeer lastige keuze.
De drie genomineerde spelers zullen niet alleen zijn in Zurich; een hele delegatie van ex-spelers, ex-verantwoordelijken van de cantera en andere azulgrana vertegenwoordigers zullen de drie naar het gala vergezellen. De club heeft de voor Barça belangrijke mensen uitgenodigd om aanwezig te zijn bij deze historische ceremonie met de nominaties van drie spelers uit eigen huis. Deze expeditie zal met twee vliegtuigen naar Zwitserland vervoerd worden, evenals de familie van de drie sterspelers. Ex-azulgranas en ex-winnaars van de Gouden Bal Luis Suárez (1960) en Hristo Stoichkov (1994) zullen aanwezig zijn in de Zwitserse hoofdstad, net als veteranen en sportadviseurs van het Junta Directiva Migueli en Fusté. En natuurlijk zullen ook enkele huidige verantwoordelijken van Barça’s cantera een acte de présence geven, zoals Guillermo Amor, Albert Puig en de directeur van La Masía, Carles Folguera. Wat betreft de oud-presidenten van de club, heeft alleen Agustí Montal tot dusver bevestigd te zullen komen.

Maandag kan het gala via internet gevolgd worden op de officiële FIFA website. Het begint al om 14:00u met een persconferentie met de genomineerden voor de FIFA Vrouwelijke Speler van het Jaar en die voor de FIFA Coach van het Jaar voor Vrouwenvoetbal. Hierna zal de FIFA Interactive Speler van het Jaar benoemd worden.
Om 15:00u is het de beurt aan de mannen, waarbij zowel de drie Barça-spelers zullen spreken over hun nominatie en hun jaar, evenals de coaches die geselecteerd zijn voor de FIFA Coach van het Jaar voor Mannenvoetbal.
Tussen 16:30 en 18:00 uur zullen de sterren over de rode loper naar het Kongresshaus te Zurich lopen, waarbij de Zwitserse inwoners en de fans de kans krijgen een glimp van de spelers op te vangen. FIFA.com zal dan interviews afnemen; onbekend is nog of die live te zien zullen zijn of in een artikel op de website zullen verschijnen.

Om 19:00 uur begint het daadwerkelijke gala, dat live vertoond zal worden op FIFA.com. hier zullen ook de andere titels uitgereikt worden, zoals de FIFA Fair Play Award, en zullen andere mijlpalen benoemd worden, zoals de elf spelers die door FIFA FIFPro World XI verkozen zijn tot de beste ter wereld en de mooiste goal van 200 volgens de gebruikers van FIFA.com.
De show is afgelopen om 20:00 uur, waarna de spelers en coaches nog met de pers zullen spreken. FIFA.com zal dan ook aanwezig zijn en na afloop zullen de reacties van de sterren te lezen zijn op de website.

Kijk morgen de ontknoping van het Barça-feest!