Nieuws Maart 2022

Galatasaray - Barça 1-2

Donderdagavond heeft Barça de volgende ronde van de Europa League weten te bereiken. In Istanbul wisten de blaugranas de return met 1-2 te winnen van Galatasaray. Het team van Xavi Hernández weet hiermee de kwartfinale van het Europese toernooi te behalen.

In de eerste helft ging het lang gelijk op, met kansen over en weer. Aan de kant van de Catalanen kreeg Frenkie de Jong nog de grootste kans, maar de Nederlander schoot de bal naast de goal. De thuisclub wist nog net binnen een half uur op voorsprong te komen. De Braziliaan Marcão wist vanuit een hoekschop de bal achter Marc-André Ter Stegen te koppen. De blaugranas wisten een kleine tien minuten later op gelijke hoogte te komen. Pedri wist na een fraaie solo de 1-1 binnen te schieten.

Na rust wist Barça al snel op voorsprong te komen. Na een rommelige aanval, vijf minuten na rust, wist Patrick Aubameyang, op aangeven van Frenkie de Jong, de bal binnen te koppen. In het vervolg van de wedstrijd konden geen van de ploegen grote kansen te creëren.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Piqué (81’ Lenglet), Garcia, Dest (56’ Araujo), Pedri, Busquets, Frenkie de Jong (68’ Gavi), Torres, Aubameyang (82’ Memphis), Traoré (46’ Dembélé)

Foto: www.fcbarcelona.cat
br />