Nieuws Maart 2011

Geen passend resultaat voor inzet

In de persconferentie na afloop van de wedstrijd tegen Sevilla liet Josep Guardiola weten dat hij vond dat Barça zondag niet beloond werd voor al haar inzet in het Sánchez Pijuán stadion, zeker gezien de manier waarop de ploeg speelde, met name in de eerste helft.
De coach was uitermate trots op de instelling van zijn spelers op het veld en benadrukte: “We streefden ernaar de wedstrijd te winnen. We raakten de lat meerdere malen, er werd een goal van ons geannuleerd… Ik voel me er niet goed onder, want het is altijd beter om te winnen dan om gelijk te spelen, maar we bleven proberen tot het laatste fluitsignaal. Het is duidelijk dat het gevecht om de competitietitel door zal gaan tot het einde, zoals we eigenlijk altijd al dachten.”

Guardiola vervolgde: “We hebben goed gespeeld tegen een grote club. Over het algemeen ben ik heel erg tevreden na wat er geëist werd in een wedstrijd die op het niveau van een Champions League confrontatie werd gespeeld. Ik denk dat we te weinig uit de wedstrijd kregen tegenover alles wat we erin stopten. Je kunt nooit vergeten dat het andere team ook speelt en ze spelen op hoog niveau. We speelden veel goed voetbal voor weinig beloning, ondanks de vroege voorsprong in de eerste helft.” Daarna voegde de Catalaanse trainer toe: “Het vergt veel om het kampioenschap te winnen. Het is moeilijk om voor te blijven op clubs die zo krachtig in alle opzichten zijn zoals Real Madrid.”

In tegenstelling tot veel van zijn medecoaches ontwijkt Guardiola nog altijd liever commentaar op de beslissingen van de scheidsrechter. Ook na de wedstrijd tegen Sevilla weigerde hij de scheidsrechter als schuldige aan te wijzen. Pep: “Ik ben een coach die een uithangbord is voor FC Barcelona. De scheidsrechter doen hun werk zo goed mogelijk – het is niet de taak van de Barça-coach om zich daarmee te gaan bemoeien.”

Tot slot had de Catalaan nog lovende woorden over voor Víctor Valdés, die opnieuw zijn waarde bewees voor het team met een reeks van geweldige reddingen. Pep: “Hij is de perfecte keeper voor ons.”