Nieuws Oktober 2016

Gerard Piqué stopt als international

Gerard Piqué won zondagavond met Spanje het WK-kwalificatieduel van Albanië, het duel eindigde in 2-0.
Na afloop kreeg de wedstrijd en wrange nasmaak want de centrale verdediger kondigde zijn vertrek aan bij de nationale ploeg.
Hij zegt in de Spaanse pers dat de kritiek op zijn persoon ‘vermoeiend’ is.

Enkele citaten:
 “Ik heb altijd alles gegeven en daar kan geen twijfel over bestaan. Er zijn echter duidelijk mensen die het beter vinden wanneer ik geen deel meer uitmaak van de selectie.
Ik ben verheugd om voor het team van Julen Lopetegui te spelen en daarom stap ik niet vandaag al op. We zijn hier samen aan begonnen en maken het ook samen af”.

“Ik doe altijd mijn best op het veld, maar er zijn mensen die het niet waarderen wat ik heb gedaan. Er zijn duidelijk mensen die mij niet bij de Spaanse ploeg willen zien”, aldus de stopper,
 die eraan toevoegt dat hij het ‘geweldig’ zou vinden om met de wereldtitel afscheid te nemen van la Furia Roja.

Gerard Piqué maakte in maart 2009 in de met 1-0 gewonnen WK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije zijn officiële debuut voor la Furia Roja
en deed vervolgens mee aan de WK’s van 2010 en 2014 en de EK’s van 2012 en 2016. Hij nam tevens twee keer deel aan de Confederations Cup.
Pique zal naar verluidt na het Wk in Rusland 2018 afscheid nemen als international.