Nieuws September 2009

Getafe - Barça een dag eerder

Het verzoek van Barça om de wedstrijd tegen Getafe eerder te spelen is door de Spaanse voetbalbond en Getafe positief beantwoord. Dit houdt in dat de wedstrijd Getafe - Barça op 12 september om 18:00 uur gespeeld wordt.

FC Barcelona heeft dit verzoek gedaan zich beter te kunnen voorbereiden voor de confrontatie met het Inter Milaan van spits Samuel Eto’o. Deze wedstrijd wordt op woensdag 16 september gespeeld.

Door het spelen van de wedstrijd tegen Getafe op zaterdag, kunnen de internationals Alves en Messi niet spelen. Zij hebben nog internationale verplichtingen en daardoor kunnen zij niet op tijd terug zijn. Messi mist hierdoor ook de tweede wedstrijd in de competitie. De eerste wedstrijd tegen Sporting had hij ook al gemist. Hij had vrijaf gekregen om eerder naar Argentinië te gaan om zicht met de nationale ploeg voor te bereiden op de wedstrijd tegen Brazilië.

Tegen Getafe kan Guardiola wel weer een beroep doen op Andrés Iniesta. Hij is weer hersteld van een spierscheuring in zijn rechter, welke hem de hele zomer aan de kant heeft gehouden. Na het winnen van de Champions League heeft Iniesta geen wedstrijd meer gespeeld. Ook de Mexicaan Rafa Márquez  is weer hersteld van de blessure welke hij op liep in de eerste wedstrijd tegen Chelsea in de halve finale van de Champions  League.