Nieuws Juni 2008

Giovani gaat bij Tottenham voetballen

Giovani dos Santos gaf een tijdje geleden al aan dat hij in de Engelse Premier League wilde voetballen en de droom van de jonge Mexicaan werd vandaag waarheid. Hij verruilt Barça voor de Londense subtopper Tottenham waar hij onder de hoede van Juande Ramos, ex-coach Sevilla, komt. Giovani tekende bij zijn nieuwe club een contract van vijf seizoenen. Barça ontvangt meteen 6 miljoen euro, een bedrag dat bij een goed rendement van Giovani kan oplopen tot 11 miljoen euro.
Giovani debuteerde het voorbije seizoen bij Barça, maar hij bleef wel steeds in de schaduw van Bojan Krkic, die andere jongeling die zich veel doeltreffender toonde. Giovani scoorde in 28 competitiewedstrijden 3 doelpunten, alledrie op de slotspeeldag tegen Murcia.