Nieuws Mei 2011

Girona - Barça B 0-2

Zaterdagavond speelde het Barça B van Luis Enrique hun competitie wedstrijd tegen Girona. Ondanks dat er een aantal vaste spelers niet bij waren, want zij speelde met Barça tegen Malaga, wist de ploeg de wedstrijd wel met 0-2 te winnen.

Na een klein kwartiertje gaf Edu Oriol vanaf de rechter zijkant voor en Marcos Tébar van Girona raakte de bal verkeerd, waardoor deze in eigen doel vloog. Na dit doelpunt ging de thuis club op zoek naar de gelijkmaker, maar ze hadden geen geluk. Na een half uur spelen dachten de spelers van Girona recht te hebben op een penalty, maar de scheidsrechter floot niet.

Na de rust veranderde het spelbeeld, de ploeg van Enrique had meer balbezit. Tien minuten voor het einde van de wedstrijd leverde dit de 0-2 op van Benja. Hij was net vijf minuten daarvoor ingevallen voor Oriol.

Met nog twee wedstrijden te gaan, tegen Salamanca en Rayo Vallecano, staat de ploeg op de vierde plek van de Segunda División A. Granada staat op de derde plek met maar één puntje meer, maar Elche, Celta de Vigo, Real Valladolid, staan ook nog heel dicht in de buurt van Barça B, dus er kan nog van alles gebeuren in de komende weken.

Opstelling Barça B: Masip, Balliu, Oriol Romeu, Muniesa, Ilie, Carmona, Rafinha (80. Victor Vázquez), Planas, Saul (63. Nolito), Edu Oriol (75. Benja) y Soriano