Nieuws Juni 2016

Groep D vol Barça-spelers

In het tweede groepsduel van het EK in Frankrijk staan vrijdagavond om 21:00 uur de Barça-teamgenoten, Arda Turan en Andrés Iniesta, als teamcaptains van respectievelijk Turkije en Spanje in het Allianz Riviera stadion in Nice tegenover elkaar.

Naast Iniesta trekken tevens Gerard Piqué, Jordi Alba en Sergio Busquets vrijdag het tenue van La Roja aan om voor de tweede overwinning te gaan in Groep D. Eerder versloegen de Spanjaarden al Tsjechië met 1-0 door een doelpunt van Piqué in de 87e minuut. Turkse Turan verloor het openingsduel van het EK met 0-1 van zijn Kroatische teamgenoot Ivan Rakitić. “Ik speelde slecht en niet efficiënt, dat gebeurt wel eens. De volgende wedstrijd ga ik alles geven om, het goed te maken”, vertelde Turan na afloop van het verloren duel. Die wedstrijd is dus vrijdag tegen Spanje.

La Roja en Turkije speelden al tien keer eerder tegen elkaar. De laatste twee ontmoetingen in 2009 eindigde in een 1-0 en 2-1 zeges voor de Spanjaarden. Een zege op de Turken betekent een ticket voor de Achtste finales voor de selectie van Vicente del Bosque. Turan moet zijn team leiden naar een overwinning om kans te blijven maken bij de vier derdebeste ploegen te komen om zo alsnog te plaatsen voor de Knock-out fase.

Vrijdag om 18:00 uur strijdt Rakitić met Kroatië in het Stade Geoffroy-Guichard in Saint-Étienne tegen Tsjechië voor de tweede groepswinst en zo plaatsing voor de Achtste finales.